HTML

Francia konyháról, párizsi hétköznapokról

Friss topikok

Linkblog

2014.06.22. 00:41 Párizsi Piknik

EW, az(az) ennivaló világ

Címkék: párizs séta antik gourmand Île-de-France

DSC_0170 2.JPG

Rátaláltam a boltomra, EW a neve. Cégérei ezeket hirdetik: régi tárgyak, alkotások, érzéki csalódás, restautálás, személyes festmények. Bé említette pár hete, hogy látott a rue Saint Paul-on egy kirakatot, amiért én biztosan odalennék. Minap arra jártam, egyből tudtam, melyikre gondol. Ő valószínűleg kacatosnak nevezné, nekem ez maga a paradicsom.

A picike boltocska dugig van pakolva érdekesebbnél érdekesebb tárggyal, mindezt kitűnő ízléssel elrendezve, gusztán tálalva. Igen, megőrülök a kis fiókos szekrénykékért, dobozokért, a konyhai régiségekről nem is beszélve. Zománcozott fűszertartók, mintás tálkák, virágos lábasok (melyből ilyen sok darabból álló készletet még három évnyi intenzív bolhapiacozáson alatt sem találtam). Régi konyhai gyerekjátékok: a következő érzékeny pont. Először avval a felkiáltással kezdtem keresgélni, hogy milyen jó lesz Annának, végül be kellett ismernem, valójában ez az én játékom. Mit szóltok ehhez a tűzhelyhez, hát nem gyönyörű?

DSC_0174 2.JPG

A bolt tulajdonosa ugyanezekért rajong. Ez az üzletet 14 éve nyitotta, amikor már nem fért el a töménytelen mennyiségű holmi sehol sem. Azóta is szenvedélye a találás (és nem a gyűjtés!), azt mondta, mindent megvesz, ami tetszik neki. Vadászatait a nyitvatartási idő előtt bonyolítja, mert a boltban mindig ott kell lenni. Korán megy bolházni, így mindig teljes kínálatból böngészhet. Az üres járatokban, amikor épp nincs tele a polcok közti kis folyosó japán turistákkal vagy épp magamfajta ámuló-lelkendező vendéggel, festményeket és régi játekokat restaurál, ott a pénztár mögött.

Ha arra jártok, érdemes bekukkantani, mennyi szépség, mennyi történet!

Cím: 21 rue Saint Paul, 75004 Paris

DSC_0177 2.JPG

DSC_0158 3.JPG

DSC_0159 3.JPG

DSC_0160 3.JPG

DSC_0154 3.JPG

 

DSC_0145 3.JPG

DSC_0157 3.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://parizsipiknik.blog.hu/api/trackback/id/tr356389163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása